Saab-bekymmer...

Nu har min älskade Saab stått i en verkstad vid polishuset i en hel vecka med trasig turbo och oljeläckage så det börjar rinna olja bara man tittar på bilen... Man vet inte hur mycket någonting är värt förrän det är borta var det något snille som sa och det är så in-i-helvete sant som det är sagt...

Vi har nu bytt oljefällan/filtret och rengjort alla slangar från olja, plockat isär turbon för att se om den kanske går att reparera med ett turbo-rep-kit, men förgäves har vi sökt en så billig lösning som möjligt... Åker strax till Linköping och köper en ny turbo till bilen och tillsammans med montaget och allt tidigare lullull landar notan på precis under tio loppor, om inget mer inträffar förstås vilket är troligt när det gäller bilar... Kunde kanske gjort något roligare för dem, he he... men bara kanske...

Nåväl, man ska ju inte gråta över spilld mjölk och det tänker jag inte göra heller! Min kära, trogna Saab blir förmodligen klar idag, med ett stort förmodligen, och det känns bra som faan faktiskt. Har tröttnat på att prommenera för länge sen, ha ha.

Här är en bild på min bil för er som är intresserade...



Återkommer om hur det gick med montaget. Ha det bra så länge...

Kommentarer
Postat av: Anders

Aj tusan mannen, det hade jag inte hört... Hoppas verkligen den kurerar sig så att man snart får se dig cruisa runt igen!

2009-03-19 @ 19:02:42
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas bilen fixar sig imorgon iaf då lilla gubben. :) Vilken tur att du har ett sånt bilsnille till vän iaf. :)

Kram

2009-03-19 @ 23:30:25
URL: http://sandracrx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0