Renoveringen rullar på...

Åter tillbaka vid bloggen på kortare tid än någon av er kunnat gissa... Jag är ju lite si-sådär med att uppdatera med jämna mellanrum... om man inte menar en gång i månaden förstås... Antar att jag helt enkelt tycker det är roligare när det finns något att skriva om som... är roligt... Hm... Jo, i vilket fall som helst så kommer här lite bilder från lägenheten som den såg ut innan vi började riva!

  

Sedan skulle man t.ex kunna kolla närmare på mina vitvaror jag ska köpa till det nya köket om man klickade på bilden nedan...



Micron kommer i en svart modell, men det fanns bara en rostfri hemma så jag plåtade den. Kan vara lite svårt att se så här, men jag är helt säker på att det kommer bli suveränt vackert, he he :) De ska sitta i ett stilrent blank-vitt kök från ikea som jag ska beställa imorgon förmiddag! Trevligt :)  Nu lite fler bilder från renoveringen...

Mina fina snickar-byxor som Arbetskraft betalade till mig när jag jobbade där, tack! Kanonbra och sköna som fan! Sedan är det ballofixerna som kom på plats långt snabbare än väntat... fikabröd åt HSB:s håll under måndagen :) och sist lite lullull som hela tiden flyttas runt i lägenheten så ingen hittar någonting... ha ha



Elementet i vardagsrummet har vi alla bävat för att hugga tag i eftersom före detta ägaren målat det med ett tjockt lager blanksvart elementfärg... Elementet är ca 2,5 meter långt och 60 cm högt och helt enkelt ett rent helvete att få vitt igen - i alla fall med pensel och färg... MEN det finns tydligen en gud trots allt och han/hon skapade på den sjunde dagen (när alla trodde han/hon vilade) den vita element-spray-färgen... TACK! Det går åt en jävla massa spray och varje burk kostar 100 spänn, men tro mig på mitt ord när jag säger att det är värt vartenda öre!



Först skurades badrummet helt rent från nikotin och smuts,sedan spacklades garderoben av två eminenta spacklare, rören sprayades vita i badrummet, taket målades i både vardagsrum och kök och avslutningsvis målades garderoben vit och fin.



De fyra extremt otympliga gipsskivorna (renoveringsgips) ska upp på den... vackra... turkosa väggen och täcka för sandkorns-strukturen (som är för grov och jobbig för att slipa bort) men framför allt för att täcka över glappet mellan väggarna... Vem vet vad de tänkte när de slog ut den högra blåbetong-väggen och vad det gjorde för nytta... kanske ville de kunna ta kläder ur garderoben från köket så de slapp gå runt via hallen... (?) he he Sista bilden är som vanligt helt omotiverad och bara för symetrins skull, men ganska fin utsikt på sommarn kan jag tänka mig...



På det hela taget var det en mycket bra dag i lägenheten och det blev mycket gjort :) Tack kära vänner och familj som erbjuder sig att hjälpa till, jag är mycket tacksam för det!

Kommentera gärna om du läser detta! :)  Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skulle uppskatta om du ladda upp bilderna i större format så man ser lite bättre när man väl klickar på dem. :) Kram

2009-03-30 @ 11:43:05
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Beelzebjörn

Inget besatt av bobyggarinstinkten va? ;)



Hör av dig till helgen om något händer.

2009-04-02 @ 01:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0