Bilen + Min Nya Lya + Renoveringen

jaha, då var det dags att uppdatera min kära blogg en smula. har ju hänt en del intressanta saker sedan mitt senaste inlägg, men förmodligen långt mer spännande för mig än för dig bäste läsare.

Först vill jag tipsa om den fantastisk intressant intervju jag hade den stora äran att bli utsatt för! Ett smakprov skulle kunna vara följande fråga med tillhörande svar... 

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, jag får ett glädjerus!

Hela frågestunden finns i sin helhet här.

Vad gäller min älskade bil, den enda kvinna i mitt liv som faktiskt är värd varenda krona jag lägger ner på henne (he he), är den åter i min ömma vård med mycket nytt under huven. Med mycket nytt menar jag allt möjligt krims-krams och lull-lull, men det viktigaste av allt är den nya turbon som jag testade igår natt på E4:an och som jag kom fram till var något av en "boost" i min och min saabs förhållande.



Nåväl... Mer nyheter... jag har alltså passat på att i dagarna förvärva en lägenhet placerad på Bandygränd 21 i Ektorp. Hooden kallas Kaffebacken och är riktigt fint faktiskt. Idag är första dagen vi river runt i lägenheten och det har, mot alla odds (...eller snarare mina förväntningar), blivit ganska mycket gjort...

Önskar just nu att jag i min ägo hade bilderna från hur lägenheten såg ut innan vi satte tänderna i den, men de finns hos min lilla mamma och jag får väl ta och lägga upp dem i efterhand om inte annat...

Till Kollage No 1. Från vänster till höger... På första bilden ser ni vilket oerhört vackert golv som tyvärr fortfarande pryder ytan under våra fötter, men den plågan ska snart vara ur världen! På den andra bilden ser vi en bänk som vi gärna hade rivit loss och flyttat ur köket, MEN det ska man helst inte göra om man inte kan stänga av vattnet i köksrören - för då kan det bli en inomhusfontän som visst kan vara vacker men ganska opraktisk. På den tredje bilden lyser de två ballofixer vi gärna skulle velat haft där idag med sin frånvaro.



På första bilden kan man betrakta den före detta ägarens smak av kakel i köket, nämligen slarvigt handmålade i matt svart och med en färg som inte alls är ämnad för kakel - vilket syns tydligt på de ställen där den råkat lossa med tiden. På den mittersta bilen ser vi en ventil som vi nästan fick tejpa fast så att den inte skulle krypa iväg av sig själv, och på den sista bilden syns mitt jättefina badrum där tidigare ägare förmodligen legat och skönrökt i badet med ciggen i ena handen och vinglasset i den andra, och lite vacker klassisk musik i bakgrunden... jag undrar bara om det var behagligt att det droppade nikotin från taket under tiden!?



På den första bilden ser vi vad som fanns under det horribla schack-golvet som vi nu räddat hallen från att torteras av någonsin igen. På mellersta bilden ser vi hur förra ägaren monterat krokar på hallväggen... i en något suspekt konstallation utan minsta sinne för mått - eller ens vad som skulle sett bra ut... Den sista bilden visar vart dörrkarmen till vardagsrummet fanns och istället har entrén till och från rummet blivit så mycket större och trevligare. vad kan jag säga, jag är en sim som gillar utrymme och stora dörrar.



På bilden till vänster ser vi sista bilden i förra kollaget fast från andra sidan. Bilden i mitten innehåller nödvändigheter för alla som ska renovera en lägenhet nämligen ett visst och stort mått cola samt ett kontinuerligt intag av koffein för att hålla samtliga sinnen igång under hela dagen istället för bara halva. Den sista bilden visar bara lite bråte från mitt vardagsrum, men jag hade ingen bättre bild att sätta där och jag var ju tvungen att ha en för symetrins skull.



Imorgon hämtar jag först en Björn och sedan en lastbil från de glada grabbarna på Top Formula (som jag känner från Torewa-tiden) och med den ska vi utföra diverse nyttiga saker som kommer att få mina hantverkar-vänner att dra på smile-banden! Vidare återkkommer jag med en ny uppdatering när det hänt ytterligare saker i lägenheten på Bandygränd! Stay Tuned for the nästa episode of The Flytt of Tobbe of Ektorp former of the Himmelstalundsvägen. Över & Ut...


Kommentarer
Postat av: Sara

herregud min skapare, det ser ut som värsta renoverings objektet. Jag lider med dig.

2009-03-27 @ 07:51:10
URL: http://tarawells.blogg.se/
Postat av: Anonym

när är inflyttnings festen??

2009-03-27 @ 11:44:40
Postat av: Tobson

Inflyttningsfest blir det i slutet på maj månad, eller början av juni, men det förutsätter ju att lägenheten blir klar tills dess! Vem du än är tror jag säkert du är bjuden ;) he he

2009-03-28 @ 18:21:00
URL: http://tobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0