www.hälsogallerian.se

Hej svejs! Börjar dagens inlägg med att uttrycka min glädje över att så många verkar gilla min blogg, vilket jag tycker är kanon-kul... Tänk bara om alla som besökte min blogg idag även lämnade en liten kommentar så skulle det vara skitkul att se resultatet av det!!! Våga vara... kommenterare... hm...


Månadens Citat: "Jag skulle aldrig kunna bränna något på de här! Jag skulle skydda dem med mitt liv!" - Sagt om motivtryckta Nalle Puh-DVD-skivor på Media Markt.... *asgarv*


MUSIK-TIPS! Ta er i kragen, gå in på YouTube och sök reda på Newton Faulkner. Låtval spelar egentligen inte så stor roll för alla är bra, men "Dream Catch Me" och "I Need Something" är bland de klart bättre!


Så... Hur har förra veckan varit...?


Mycket jobb kan sammanfatta förra veckans många långa dagar, men förbaskat kul att skiten är uppe och rullar! Det är ju en stor websida/portal och som alltid när man arbetar med kod ser man ju sällan frukten av sitt arbete förrän allt är sparat och mer eller mindre helt klart. Att inte kunna se de förändringar man gör under en längre tid tär och göder en statisk känsla av att inget händer, och det kan stundom kännas riktigt segt och über-jävligt!


Gå gärna in på http://www.hälsogallerian.se/ och kika! Den är fortfarande under konstruktion så mycket av det som ska funka gör inte det...än... och kan se aningen märkligt ut, men vi sliter från morgon till kväll med att styra upp skeppet och få allt att flyta! Not: Registrera er gärna som medlemmar, vilket är helt gratis och dessutom väldigt bra för oss eftersom vi lutar oss på det underlaget när vi reglerar annonspriser och andra avgifter för kundföretagen... Vilket i en mer naken översättning betyder: Fler medlemmar = Mer dineros! :)


Och så kommer lite bilder på kärngruppen...

Från vänster till höger: Först har vi då Anders - min chef, VD för CitySell och ägare av Hälsogallerian. En man med hjärtat på rätt ställe, en god vän och en "killer" i säljbranschen! Ta en tur in på hans blogg http://www.anderstankar.blogg.se/ och se mannen bakom myten.


Sedan har vi Oscar - hjärnan bakom Hälsogallerians nya fantastiska kod och dess revolutionerande sökoptimering! Ha ha... En riktig klippa som aldrig ser problem; bara lösningar och som alltid klarar skivan! Grattis till nya bilköpet och hoppas ni blir nöjda! Audi är ju fint och så... även om det egentligen ska vara Saab! Vill ni veta mer om Oscar kan ni kika in på: http://www.impulsetraitor.com/. Har man skaffat sig en blogg får man stå sitt kast!  ;)

Stort tack till alla säljare på CitySell som jobbat hårt som fan med att dra in nya kunder till Hälsogallerian, samt till Isac (bilden längst till höger med tillhörande mamma Ancie) som alltid funnits med i bakgrunden (då mest utan tillhörande mamma) och tyckt till om allt vi gjort... och dreglat! Isac har inte blivit gammal nog att skaffa blogg än, men jag vet att Ancie har en: http://icna.blogg.se/.

 

 Da Boss, eller Jane - som han själv föredrar ;) Metaru Gia Soriddo! ;)  Trogen kritiker med sin trevliga mamma! :)


Sist (och kanske minst) har vi mig själv då Tobbe - projektledare och grafisk designer för Hälsogallerian. Jag samordnar, utvecklar och funderar ständigt kring sidans alla funktioner, och producerar alla grafiska bilder inklusive annonser. Min bild kommer från Bornholmsresan som jag har svårt att lägga bakom mig, och katamaranen som tog tog oss över havet i 80 km/h, men den andra bilden är min arbetsplats på kontoret... :) 


... vilket betyder: jag själv! Här sitter jag och gör mina underverk :)
 

och från HG till annat...

l fredags var det BOWLING hos Ville och sedan skulle det ölas på Bishop och Wasa i sällskap med mina bröder! Det var ta mig tusan inte igår vi gick ut och tog ett par kalla tillsammans! FAN VA KUL!  :D


Sedan kom min bil och hämtade oss och körde oss dit vi ville... för min bil heter Kit, och de som inte har en aning om vad jag pratar om är helt enkelt för unga... eller för gamla...


I lördags blev det lite förfest hos Anders och sedan drog vi vidare till Palace - Jag, Sandra, Sara & Tessan. jag var ganska lugn kan man säga efter fredagens ölande, men försökte hänga på så gott jag kunde... ha ha... Livet är hårt ibland, men det man inte dör av gör en ju starkare... hm... får nog ta och analysera det där yttrycket någon dag...

Söndag blev en riktig slapp-dag! En sådan när man släpar sig till soffan med täcket i ena handen och kudden i den andra, hittar en bra position och stannar i den tills sen eftermiddag... he he... Slapp-dag kan i detta fall även översättas till bakfylledag  :)  På kvällen grillade vi ute hos Sandra och det blev hur jäkla gott som helst med grillspett, grönsaker och vitlöksbröd... Mumma!

Nu sitter jag på kontoret igen och jobbar. Har varit på China och käkat lunch idag med Anders och Oscar, och vi kom ett steg närmare en fulländad Hälsogalleria! :D

Ha det bra alla!  :)


Kommentarer
Postat av: TheFallenOne

Väldans va långsamt du måste skriva om det inte blev mer än såhär efter så lång tid.. ;Þ

2008-06-30 @ 17:55:01
Postat av: Anders

Klart jag lämnar ett fotspår efter mig på din blogg-sandstrand... Jag trodde för övrigt att uttrycket var: Det man inte dör av.... det skadar dig... Jaja, jag kan ju ha fel på den punkten, kanske: :-)

2008-06-30 @ 18:04:29
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Ok, det vart ett skapligt långt inlägg men långt ifrån befogat med tanke vilken tid det tog, hahaha.

Låter som du haft en skönt helg.

2008-06-30 @ 18:23:48
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Tobias

Om jag skulle skriva mina inlägg lika snabbt som ni kommenterar dem skulle ni tröttna efter två dagar! :) När man väntar på något så...



TFO: Jag är för viktig för att sitta och skriva oftare än sällan ;)



Anders: Som sagt - värt att analysera :)



Thess: Refererar till min kommentar nr. 1 och japp, jag har haft en riktigt skön helg :)

2008-06-30 @ 18:30:48
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Ancie

Skönt att sidan är nästan klar nu! Vi kollade in lite av dina musiktips också och vill gärna ha fler! Just nu sitter jag och skriver lite på min blogg och Isac dreglar. ;-)Hörde att du inte kom in på den. Konstigt... kanske Norton som jäklas med dig igen för bloggen är inte lösenordsskyddad.



Ha det så ses vi!

2008-06-30 @ 19:19:10
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: impulsetraitor

Jag har en liten variant på uttrycket som jag lärde mig i lumpen och som jag tycker är ganska bra: Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.



Jag kan bara instämma gällande musiktipsen; vi gillar det vi hör! Speciellt Bryan Ferry med Dylanesque som har blivit en av mina absoluta favoritalbum. Under min pappaledighet så har jag tittat på DVD:n med Isac säkert tre gånger i veckan! Jag har inte grävt djupare i resten av dina tips, men Newton Faulkner och Tracy Chapman har stor potential.



Jag får återkomma med en lista på mina egna personliga favoriter. Om du inte har lyssnat på Pink Floyd tidigare så finns där en hel del bra grejer!

2008-06-30 @ 21:32:04
URL: http://www.impulsetraitor.com/
Postat av: Modern

Låg där i 70 och myste när svarta faran drog om oss. Men varför kom ni inte upp och fikade efter badet..? Fredag kl. 17.00, om du har tid så äter vi lax på Tallåsen (med syster och systerdotter) kom gärna...

2008-07-01 @ 23:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0