Den stora konspirationen!

Jo, jag fortsätter mitt 1-dags-korståg mot allt jag tycker är dåligt! Mitt förra inlägg sporrade mig att fortsätta skriva - fast om helt andra saker och i min än så länge privata dator... Men varför inte publicera skiten, det är väl ändå vad "blogg" i grund och botten handlar om... eller är bloggen bara ytterligare ett verktyg för åsiktsregistrering... ;)

Här kommer piskan:

Det är fantastiskt att se vilket obildat & inbillat förtroende vi svenskar har för storebror Staten! FRA-lagen är bara ett av många exempel på gammal hederlig Svensk bruksmentalitet där den gängse tongången ungefär lallar som följer: "Staten sätter alltid medborgarna i första rummet och de skulle ju aldrig klubba igenom någonting som var uppenbart dåligt för det svenska folket... och så är jag inte helt insatt heller..."


http://www.stoppafralagen.nu/ ,men adressen borde sorgligt nog numera vara: www.rivuppfralagen.nu...


Jag menar WTF! Vakna och känn den fräna doften av nederlag och bedrägeri i politikens Division A!


Den lilla klick politiker (som för övrigt en gång var precis lika obetydliga som du och jag i det stora sammanhanget och som vi tror att vi själva valt) springer vilse i maktens korridorer med fallskärmsavtalet i ena handen och en amerikansk vimpel i den andra, och upprepar "INTEGRITET ÄR INTE BRA; BIG BROTHER VILL VI HA!" i någon form av elak hybrid mellan en eggande hejarklacksramsa och ett oheligt mantra...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


"I vår globala by, hur mysigt vi få.

När lilla bredbandsgubben kommer med presenter till de små.

Fabror Polisen i ditt sovrum står, och håller koll på när du kommer och går."


"Han säger lilla vän, vi bryr oss hur du mår.

Och av frihet och privatliv finns det inte ett spår.

Vad gör väl det om någon tittar på, Tjohej vad det går mellan pattar och lår."


Governor Andy med låten Bulleiribock


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


...och detta jämte att de stödjer USA i kriget mot... Ja, vad ska vi kalla det!? Visst, vi kör på "terrorismen" så alla förstår klart och tydligt, och jakten på illusionisten Bin Laden som är expert på att trolla bort sig själv mitt framför allas ögon... och det har säkert inget att göra med att han lanserats av USA, i en gigantisk reklamkampanj, som logotype för det "yttre hotet";  förlåt, det "osynliga yttre hotet" som förmodligen nu för tiden är mer känt och omsätter mer än Coca Cola.


 
Vem är mest känd?

För övrigt kan väst-världen naturligtvis bara försvara sig mot detta hot genom att ta ifrån vanligt folk deras rättigheter, kränka deras integritet och vara med och sponsra hets-jakten på lämpligt folk att utpeka som terrorister och fortsätta göda den jättelika vilseledande globala anti-terror-kampanjen...


I slutändan handlar det naturligtvis om dollars, precis som allt annat. Precis som det alltid gjort även om det aldrig synts så väl som nu...


Framtiden är här, kära vänner. Välkommen till den den epok som kommer att omskrivas i historieböckerna som tiden då världens befolkning, som fortfarande hade rättigheter, förlorade dem i det största bedrägeri som någonsin iscensatts i mänsklighetens historia. Men det kommer som vanligt inte att spela någon roll eftersom när det gäller  $  kommer vi aldrig att lära oss av historien...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Svensk Bruksmentalitet
(Jantelagen), eller Staten Vet Bäst som den kanske skulle hetat idag...


Du skall inte tro att du är något.

Du skall inte tro att du är lika bra som oss.

Du skall inte tro att du är klokare än oss.

Du skall inte inbilla dig att du är bättre än oss.

Du skall inte tro att du vet mer än oss.

Du skall inte tro att du är förmer än oss.

Du skall inte tro att du duger till något.

Du skall inte skratta åt oss.

Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.

Du skall inte tro att du kan lära oss något.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hur många av er tar Jantelagen på allvar och säger "Visst ja, glömde bort att jag ska hålla käften, sänka blicken och hålla mig på mattan till staten säger annorlunda!" ( ? ) Inte så många antar jag; hoppas jag, men varför får jag då känslan av att det är en sådan mentalitet som råder i Sverige...


Men, men... Märks det att jag har en dålig dag, eller!?  Ha ha... Ta det jag säger med en nypa salt, eller gå in på:

http://www.zeitgeistmovie.com/  och vältra er i konspirationens tecken.



Måste även promota Piratpartiet:  
www.piratpartiet.se  BLI MEDLEM! 


BE AWARE! <end of transmission>


Kommentarer
Postat av: Töttörö

Hmm, vad kan man tillägga? Jag tycker att du på ett diplomatiskt sätt summerar den kollektiva "kretinism" som borde införas som folksjukdom i läkarböckerna. Folk är får... Glada får, som så länge de får mat och en klapp på huvudet, gladeligen traskar vidare in i köttkvarnen. Individer däremot, kan visa prov på exceptionell intelligens och slutledningsförmåga... Synd bara att det verkar försvinna i vinkelvolten när de hamnar i klunga. =/



Snart dags att införa lobotomi som supplement till vaccineringen i skolan? "Ignorance is bliss" ...eller?

2008-06-23 @ 13:02:02
Postat av: Tobson

Åhå, så mitt budskap har äntligen funnit en publik... person... och vi verkar ju rörande överens! Tack för kommentaren :)

2008-06-23 @ 16:54:09
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Lottie

Väldigt schysst inlägg, (tackar Anders för tipset) Kanske blev jag lite fundersam där på slutet, med jantelag och det, blir liksom lite generaliserat, men i det stora hela är det väldigt underhållande och tänkvärd läsning. Keep it up!

2008-06-23 @ 17:45:19
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Beelzebjörn

Visst är det underbart hur väl omhändertagna vi blir? Väldigt elakt av dig att så tarvligt misstänkliggöra vår fina regering. De är ett alldeles sprillans nytt arbetarparti, förstår du, och vill oss såklart bara väl.



Jag tycker det är fint, och att demokratin är i goda händer, för man måste ju ändå förstå att demokrati inte kan tas hur långt som helst... Jag menar, hur skulle det se ut om vi vanliga idioter fick blanda oss i viktiga beslut hur som helst? Hur skulle det se ut om inte kvalificerade människor som vi ju ändå valt inte fick utnyttja alla dessa oceaner av kompetens för vårt eget bästa, när vi fegade ur och inte ville knäcka de ägg som krävs för att göra en omelett? Man kan ju inte folkomrösta om allt.



Hur skulle det se ut om våra lagar tillämpades urskiljningslöst och konsekvent, utan att först granskas av folk med insikt i politikens realiteter? Det skulle se mörkt ut för vår vapenexport, t ex.



Själv är jag tacksam för att riksdagen såg till att klubba det här förslaget innan EM-matchen var över, så att folk inte hann bli oroliga. Yttrandefrihet i all ära, men vi måste ju ta terrorhotet på allvar, eller hur?



Det är otroligt cyniskt att tro att våra politiker skulle vara drivna av ekonomiska motiv, påtryckningar från allierade länder eller lobbygrupper, snarare än omtanke för sina väljare. Och förresten, i så fall skulle vi väljare ju bära en del av skulden, och det är väl ändå inga väljare som inte tagit sitt ansvar och satt sig in i vad partierna vill och står för innan de gick och röstade? Då skulle de ju nästan få skylla sig själva... Hemska tanke.



Nej... Cyniska spekulationer av den sorten är inte konstruktiva, och bör inte få spridas hur som helst. Det är något jag hoppas FRA tar tag i, innan folk börjar oroa sig för mycket. I en orolig tid som denna måste vi sluta upp bakom våra makthavare, och ge dem de redskap de behöver för att vi inte ska bli störda av terrorister nästa gång det är fotboll på TV.



Kan vi inte förbjuda ironi också, förresten? Det blir så många missförstånd annars.

2008-06-23 @ 18:24:37
URL: http://www.freewebs.com/cyberzerk
Postat av: Tobson

Beelzebjörn: ha ha... tack för en fantastisk kommentar! :) Sarkasm är humor i sin renaste form!



Ah... uppfriskande!

2008-06-23 @ 18:34:07
URL: http://tobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0