Yatta!

Titeln på låten, Yatta, är ett japanskt utrop i stil med "det är gjort!", "redo!" eller "det är okej!"... om någon var intresserad!
Lite totalt värdelös information har ju ingen dött av... Fantastiskt omslag till gruppens CD! ha ha, och för er som inte såg Yatta-videon i mitt förra inlägg rekomenderar jag er att göra det snarast... Speciellt om ni har en dålig dag! :)



Tisdag: Då var jag på ett aningen udda äventyr tillsammans med min vän Jimmy Bravo. Det var nämligen så att vi åkte till Söderköping (och det är inte så att jag brukar hänga där) för att gå på barnteater i Brunsparken... Varför? Jo, för att en av våra andra vänner - Tommi Korken - spelade Kapten Krok (eller Kapten Kork som vi föredrog att kalla honom) och han gjorde det med stor inlevelse och passion! Publikens jubel! ha ha



Mycket bra insats från vår vän, även om det kändes lite märkligt att se honom i barn-teater-sammanhang... ;) Sedan plockade vi upp sandra på Sibylla, körde hem Jimmy och drog till Ättetorp!

Onsdag: Den dagen var min Saab ute på äventyr utan mig och kvar stod jag med kanske den mest små-tillknycklade bil jag någonsin förärats köra! Stötfångarna fram och bak hade verkligen fått fylla sin funktion och att silvertejp höll en av dem på plats var liksom pricken över i:et... ha ha... Det hade varit lugnt för min del, för bilen (en Ford Mondeo) går bra och är helt ok att köra, om det inte blivit som en finsk bastu i "kabinen". Jag och Sandra satt och flämtade hela vägen från Åby in till stan... he he

Väl i stan tog Sandra tag i saken och fixade fram en mer passande bil för utflykt till Söderköping!



Väl där hämtade Sandra lite mönster på Jofotex till en klänning hon ska sy och efter det, hungriga som vi var, blev det till att stoppa i sig en varsin "planka" på en restaurang i närheten! GÖTT! Efter det rullade vi tillbaka till bilen och gasade in mot stan igen. Sen blev det en kopp kaffe hos hennes mamma, ljummen - men god ändå... kaffe-pundare som man är... he he.

På kvällen blev det så att jag återvände till Sandras mamma, och Sandra som var där, för att käka lite god mat. Det blev pasta med köttfärssås, sallad och varma baguetter... GÖTT igen!  :P  Blir alldeles för lite hemlagad husmans nu för tiden så det var mer än välkommet! Sandras två brors-barn var där också, med tillhörande mamma. Den minsta kan ju bara vara några månader tror jag och han var så jäkla söt... och man märkte snabbt att den äldre av de två (som kanske var ca fyra år - jag är så dålig på att gissa barns ålder) hade huvudet på skaft när han för sig själv tränade på att utala "bus-fabriken" rätt... he he. Det var en trevlig kväll i alla fall som avslutades med soff-slapp i Ättetorp framför tv:n... och en liten sväng till McDonalds vid elva-hugget...  :P

Idag är ännu en skön och solig dag som kommer spenderas till större delen på kontoret, tyvärr... he he, men jag är helt själv och det är så jäkla lugnt och skönt när huset är tomt... förutom på bilverkstan nere på gården där de verkar jobba 24 / 7 året runt... Flitiga jävlar!

Och så måste jag förstås lägga upp en akustisk gitarrist vid namn Andy Mckee - som ni säkert redan hört talas om, och om inte så lyssna på den här låten! Det finns fler
klipp på YouTube! Ingen sång, men hur fantastisk gitarr som helst!






Ha det bra alla och glöm inte att kommentera! ;)  Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha.. jag skulle viljat se Tommi agera Kapten Krok.. :)

2008-07-03 @ 19:59:00
URL: http://tarawells.blogg.se/
Postat av: Ancie

Det låter som att du har haft en väldigt bra vecka än så länge! Barnteater är nog något jag snart måste gå på själv sp tips är välkomna! ;-) Jag måste säga att du har hittat ännu en väldigt bra gitarrist! Underbart! Det hade nog blivit ännu bättre med lite sång dock.

2008-07-03 @ 21:36:56
URL: http://icna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0