Onsdag; en varm dag i mitt liv...

Olla! Idag sitter jag åter på kontoret i typ 40 graders värme - känns det som i alla fall - utan AC eller ens en sketen fläkt att svalka mig med... Värme kan verkligen suga hårt när man inte vill ha den... Det verkar som om vädret inte fattat att det ska vara dåligt när man måste jobba inne och suveränt bra med sol och värme när man är ledig och ute...

Det blev i vilket fall som helst bättre när jag ställde upp dörren där nere och öppnade nästan alla fönster jag hade tillgång till här uppe. Nu står luften inte längre helt still och det blev 600 gånger lättare att andas, och därmed även stå ut med CS´s sauna-kontor... :P Tur att jag är själv i huset så jag kan sitta i bara boxershortsen! ha ha

Vad har hänt annars då!?  Har jag inte varit på kontoret har jag nog hängt med Sandra, min blivande sambo (he he... puss)  mestadels av tiden. Det blir ju en hel del planering kring min flytt till Ättetorp; framför allt gällande utrymme och förvaring, men det känns kanon och jag är helt säker på att vi kommer få det skitkul ihop!  :D  Även om vi är olika på många sätt - vilket jag faktiskt föredrar att vi är - så har vi ett skönt avspänt förhållande till varandra... tycker jag i alla fall...  ;)

Igår kväll kollade vi på Wedding Crashers med Owen Wilson och Vince Vaughn (och en av mina personliga favoriter: Christopher Walken) och den var precis lika kul som jag mindes den, ha ha... Den hamnar kanske inte på tio-i-toplistan av hyper-garv-komedier, men den lämnar mig med lite av ett lycko-rus och gör mig på bra humör. Det var Sandras polare, Trodda, som kom över med rullen vilket var mycket trevligt...

Ikväll blir det ut till Sandras farsa och hans fru Alice och käka och softa... Sköööönt... På fredag skulle vi ha tagit ledigt och hittat på något kul, men det blev till att jobba i alla fall... Får ta det någon annan gång istället! :)

Jaha, vidare (efter att ha hängt ut mitt privatliv till allmän beskådan) har jag lite musik jag tycker ni ska lyssna på. Den första låten är Johnny Cash med "Hurt"... Den ger mig gåshud och är bara så jäkla bra, och då gillar jag långt ifrån allt han gjort... men denna är ett mästerverk och är verkligen vad den heter...



Nästa låt är - och chockas inte allt för svårt nu - Christina Aguilera med låten "Save me from myself" som är en riktigt skön semi-akustisk låt med ljuva stråkar. De som känner mig vet att  Aguilera normalt sett är kontinenter ifrån den typ av  musik jag vanligtvis lyssnar på (även om jag får medge att det blivit mer på sistone) men samma personer vet också att jag uppskattar "bra musik" nästan oavsett vilken genre det är... Detta är en sådan låt...


 
Så kommer en låt som jag tycker mig känna igen, men som jag inte kan placera... Det är Scott Stapp (från Creed tror jag) med låten "The Great Divide". Den är aningen typisk, vilket jag tycker tar bort lite av överrasknings-effekten man annars kan få när man hör en ny bra artist, men trots detta är låten faktiskt skitbra! Härlig amerikansk mes-hårdrock-bakelse med en klick Pärl Sylt (ursäkta mitt dåliga sinne för humor) i mitten... ha ha... det är värmen...



FILM är ju också trevligt; även om vädret för tillfället kanske är lite för fint för att slösas bort på att sitta inomhus, men vem vet hur det ser ut imorgon  :)  Rekomenderar några rullar i alla fall och så kan ni ju göra som ni vill... he he

  • Juno.
  • No country for old men.
  • Before the devil knows your dead.
  • Atonement.
  • The kite runner.
  • Away from her.
  • Eastern promises.
  • Across the universe.
  • La vie en rose.
  • The great debaters.
  • Into the wild.
Så var det med det... Nu ska jag dricka kaffe och jobba lite innan det är dags att rulla vidare i livet.

Ha det gött alla!

/ Tobias

Kommentarer
Postat av: moster ewa

det här är kul, har suttit vid datan X antal timmar sedan hanna åkte hem. fast jag undrar lite vad du gör på ditt jobb (skoj) låten med jonny c var urbra. jag som du gillar inte allt han gjort. han var förövrigt morfars favorit fast då mest låtar åt countyhållet. nycklarna till förrådet finns hos mormor. kram

2008-07-10 @ 11:01:17
Postat av: Ancie

Lite intressant att det är Nine Inch Nails som har skrivit låten och att den gamla countryvåfflan valt att göra en cover just på den! :-) Lyssna även på originalet, inte dumt det heller!



Gillar du Creed så kolla in Weathered och Lullaby.

2008-07-10 @ 14:07:43
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: Ancie

Grattis till sammanflyttningen förresten! :-D Oscar och dregelfrans hälsar också och grattar!

2008-07-10 @ 14:08:50
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: Tobias

he he... Jag undrade om någon skulle reagera på låtvalet "Hurt". det är ju svårt att föreställa sig att Cash gör en cover på NiN, men dig lurar man minsann inte ;) och tack för ert grattis :)

2008-07-10 @ 15:40:55
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: impulsetraitor

Hurt är en låt som jag och Tobias (Lindahl) brukar spela och skråla till när vi har fått i oss ett par öl och hittat en gitarr =)



Jag måste också säga grattis och lycka till förresten!

2008-07-10 @ 16:19:36
URL: http://www.impulsetraitor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0