Musik ska byggas av teknik!

Helloj. Idag är det lördag och jag sitter på kontoret och bloggar... Har dock varit ute mer än inne under dagen! Kom in till stan vid elva typ och pep över till mina kära moster Eva och hennes dotter, d.v.s. min kusin, Hanna där vi bar kartonger från 4:e våningen ned i den smala spiraltrappen från helvetet i 30 graders värme; nice  :S oh la la... 

Sedan blev det sibylla med Jimmy och efter det till min bror Johan och hans bättre hälft, Annika, i Skriketorp på fika... Köpte med min favorit, nämligen bullar som är "små men naggande goda"  :P  vad fan är "naggande" för ord egentligen!? Så här säger SAOL...

.....................................................................................................................................................................................................................

nag³ande²
, oböjl. adv.

[jfr sv. dial. naggane, naggene, ganska; möjl. p. pr. till NAGGA v.,]

[0]
(ngt vard.) i förstärkande anv., i uttr. naggande god, utmärkt, "prima". Liten, men naggande god (särsk. om människa).
Pastoratet var väl icke stort; men hvad man säger naggande godt. CFDAHLGREN 5:3 (1832).
En nag­gande god ankare rom. HÖGBERG Jim 62 (1909). (Museets9 samlingar äro få men naggande goda. BOBERG Ind. 189 (1928).

.....................................................................................................................................................................................................................

Vartefter ska jag hämta min TV och köra ut den till Ättetorp för flertalet kommande filmkvällar... och jag hoppas innerligt att den funkar att få in i bilen utan allt för mycket besvär... I värsta fall finns lådan med frigolit-stöd kvar på vinden, men hoppas slippa dra fram den från längst in i förrådet typ... Håller tummarna!

Men... musik var det ja, och den ska inte byggas av glädje utan av teknik! Glädje är ju fint och inte att förringa, och karaoke kan ju vara hur jäkla roligt som helst, men ska man njuta av musik på riktigt måste det vara teknik bakom anslagen... och det har gossarna nedan lyckats rätt bra med enligt min mening... Lyssna och avgör själva... :)



Eftersom jag i förra inlägget promotade Andy McKee får jag denna gång göra lite solo-reklam för Don Ross och låten "Jesse Helms' Night in Havana" som bara är en av många riktigt coola låtar!



Vidare har vi andra - som jag upplever är aningen okända - artister som t.ex. Shawn Colvin med låten "These Four Walls" som trots sitt country-western-stuk, som normalt sett inte riktigt går hem hos mig, är en riktigt bra låt!



Nu ska jag bränns skivor, lyssna på Newton Faulkner och dricka kaffe innan jag rockar vidare och hämtar TV:n samt käkar lite nyttig kvällsmat på sibylla  :P  he he. Hare gött!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är isf liten & naggande. Men alla älskar väl bullar som jäser! :-) Hehe! Sitter på Sibylla & ugglar. Funderar vilken film vi ska dra ikväll. Kul att jag beställt så många! Puss på dig mongo! --,-'-@

2008-07-05 @ 18:20:24
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Beelzebjörn

Appropå Youtube och bullar...



http://www.youtube.com/watch?v=Gwfe5lH1n9Q

2008-07-05 @ 20:16:08
Postat av: impulsetraitor

Mycket kompetenta musiker du har hittat Tobias!



På tal om teknisk musik: Yngwie Malmsteens Arpeggios from Hell tycker jag är ett klockrent fall då tekniken tagit överhanden. Han är ganska rolig dock då han pratar om att låten så fruktansvärt avancerad. Här har ni den: IYe5JTZ4" rel="nofollow">http://youtube.com/watch?v=aSIYe5JTZ4

2008-07-06 @ 19:38:58
URL: http://www.impulsetraitor.com/
Postat av: Ancie

Väldigt duktiga musiker som sagt! Den första kanske var lite intetsägande för min del även om de är duktiga musiker. En bra melodi är ändå något som är viktigt för min del. Sista var som du sa en bra låt!

2008-07-06 @ 20:08:29
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: Tobias

he he... Yngwie Malmsteen tänker helt enkelt inte lika bra som han spelar gitarr, och den här låten var, precis som du sa, alldeles för grötig! Dessutom tycker jag han är en dryg diva över lag... bläää

2008-07-07 @ 12:21:42
URL: http://tobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0