En Jävligt Dålig Dag!



Idag är en riktigt dålig dag... Jag vaknade på fel sida av sängen sur och tvär, min telefon hade slutat fungera under natten och funkar fortfarande inte, jag gjorde mig osams med en person innan jag ens klivit utanför dörren, min lägenhet i stan ser för tillfället ut som kriget, a-kassan strular med mina pengar och det är kvavt och jobbigt att andas inne på kontoret där jag försöker sitta och få något gjort...

Men mest av allt för att folk man verkligen INTE vill ska vända på en femöring - gör det ändå... Det är möjligt att det händer ofta, men det är inte alltid det känns på riktigt...

De som känner mig skulle förmodligen beskriva mig som en ganska impulsiv person och jag predikar ofta att man ska följa sitt hjärta och inte låta hjärnan ta överhanden... Varför? Svaret är enkelt: Hjärnan är praktisk och vill helst inte utsätta någon del av kroppen för något som helst obehag, emedan hjärtat vill och försöker leva för dagen och samla både smärtsamma och underbara minnen i den klippbok vi alla bär med oss, nämligen "Hur jag valde att hoppa utan livlina".

Hjärnan vill dessutom helst av allt överleva, och hjärtat vill ännu hellre bara leva fullt ut... och detta gäller alla större val vi gör i livet som vi är säkra på kommer att påverka oss i förlängningen. En bra balans mellan hjärna och hjärta tycker jag är 40% - 60% ungefär. Ibland blir det dock 99% av det ena eller det andra och det slutar oftast i att man blir riktigt suveränt lycklig, eller riktigt miserabelt olycklig...

Det enkla svaret blir sålunda att jag mot bättre vetande helt enkelt inte vill slopa klippboken och bara köra safe. Jag vill ha toppar och dalar, för jag tycker det är värt det och jag vill känna att jag lever... även om jag gnäller lite i kölvattnet av mina misstag...

Sammanfattningsvis vill jag bara peka på att inga val är perfekta och det finns alltid två sidor av samma mynt, nämligen det som är bra - och det som är dåligt...

Jag har ingen aning om vad jag egentligen skrev allt detta för, men det kändes skönt att få skriva av sig lite... Nu ska jag göra någonting som får mig på bättre humör - d.v.s. nästan vad som helst förutom att sitta kvar här och gro horn mot hela världen!

Fan!

Kommentarer
Postat av: johan

AJ Aj Aj vad sur man kan vara. Hoppas din dag blir bättre idag



Johan

2008-07-18 @ 08:41:16
Postat av: TheFallenOne

Får hoppas på ett mera positivt inlägg snart, och att allting ordnar till sig..



*kram*

2008-07-19 @ 21:15:38
Postat av: Thess

Jag är för trött för att ens försöka hänga med i det jag nyss läste. Ingen bra idé att försöka läsa andras bloggar och sen försöka lägga in "smarta" kommentarer men jag tror det gick ut på att hjärtat vill en sak och hjärnan en annan och det blir bara jobbigt och jag kan inget annat än att hålla med.

som sagt va, man ska inte kommentera när man är så här trött.....

2008-07-20 @ 21:52:33
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0