Blogg till den förlorade chefen...

Anders, vart är du!? Det är tomt och ganska ensamt på kontoret nu för tiden (inte så allvarlig) ;)  Alla har semester och det känns som om hela området kring huset har tryckt på slow-mo-knappen en gång för mycket! Det enda som rullar som vanligt är bussarna och tågen som jag både ser och hör från fönstret...

Nåväl, du finns i mina tankar (ha ha) och i din frånvaro har jag hittat ett och annat guldkorn på YouTube som jag tror kommer att förgylla din dag... och kanske någras till. Eftersom jag inte längre kan tvinga dig upp från din bekväma kontorsstol här på the office för att masa dig över till mitt skrivbord och kolla på musiken jag grävt fram, så ägnar jag idag denna blogg till "the best of the best of vad Anders skulle ha gillat"... ha ha... om du hade varit här vill säga...

Jag börjar med Matthew Santos och "Fill my cup", Live från Chicago. Ta dig igenom den något sega starten, även om hans röst är grym... Den växer hela tiden och blommar ut på allvar när körtjejen stämmer in och lyfter hela skiten... Detta är skönt groove!



Nästa låt blir Gregory Hoskins med "Every day" som han, till synes, spelar in i sitt eget vardagsrum... eventuellt... Även här krävs en gnutta tålamod i början, men efterhand blir låten fyllig och med hans speciella röst kan det inte bli annat än riktigt jäkla bra! Finns även några live-spelningar med honom på YouTube, men allt är inte bra... Den här är det dock!



Och sist men inte minst Nicholas Barron med "Antidote" som är en riktigt svängig blues-rock-låt och hans "orgininal blues-röst" gör fan inte låten sämre kan jag lova! Mustig skön gitarr bakom sången får hela klabbet att kännas riktigt bra levererat med gruvligt skönt gung! Blues is da shiet! :)



jaha, det var det! Hoppas du gillar dem, och även kanske ni andra som besöker min blogg mellan varven... ha en bra dag i regn- och rusket... Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Anders

Wunderbar!!! Speciellt Nicholas Barron, han blev min favorit av dessa tre. :-)

2008-07-07 @ 15:01:06
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: stoffe

Var är "japanese pranks part 2" ... det hade anders oxå gillat :) :)

2008-07-07 @ 16:01:33
URL: http://www.stoffelive.com
Postat av: Tobias

he he... Ja, det hade han garanterat (om jag inte redan visat honom den)... men det har ju inte så mkt med musik att göra! ;)

2008-07-07 @ 16:28:32
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: TheFallenOne

Hahahaha.. Nu vet du hur jag kände under 2 månaders tid när jag satt ensam 9-16 varje dag.. *S*

2008-07-07 @ 16:58:34
Postat av: Anders

TheFallenOne: Du vet vad vi har sagt om det där... Tyst kvinna! ;-)

2008-07-07 @ 17:05:56
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: TheFallenOne

Du vet vad jag säger då.. NEVER!!!!!!! I refuse!! *hahahaha*

2008-07-07 @ 17:10:20
Postat av: Tobias

Kära vänner, kan vi kanske enas om att inte använda min blogg till interna dispyter!? ;) he he

2008-07-07 @ 17:26:36
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: TheFallenOne

Tobbe: Hahahahaha.. Och sen när bryr vi oss om vad du säger? ;Þ

2008-07-07 @ 18:30:13
Postat av: Ancie

Jag håller med Anders! Nicholas Barron var helt klart den bästa av de tre! Härligt!

2008-07-07 @ 18:45:24
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: Thess

Det är värst vad du är produktiv på jobbet då :oP

2008-07-07 @ 23:56:51
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Johan

Du kan ju alltid svänga för bi din favorit bror och ta en fika...... :-))

2008-07-08 @ 12:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0