Att kora världens sämsta låt...

...är ingen lätt uppgift!

Ancie startade något som surrat i den bakre delen av mitt huvud sedan dess, nämligen att kora världens sämsta låt. Efter att ha garvat mig igenom de tre första kandidaternas bidrag hamnade jag på bandet "666" med låten "Bomba" som jag absolut kan tänka mig är den absolut sämsta låten i världshistorien.

Inte bara för att den, mer eller mindre, är producerad med rippade slingor från stenåldern utan också för att den är oerhört monoton och händelselös. Jag törs nästan påstå att videon är av ännu sämre kvalité - om det ens är möjligt - och kanske skulle jag fatta vad det hela går ut på om jag kunde språket de sjunger, en riktigt jobbig hybrid mellan spanska och mumbojumbo... och dataeffekterna är verkligen... ja, vad kan jag säga... tragiska är ta mig fan en grav underdrift!

Jag tänker lägga upp den här usla skiten på min blogg för allmän beskådan och klagan!



Migränvarning, som sagt... De tre övriga bidragen finns på http://icna.blogg.se/2008/june/kora-varldens-samsta-lat.html och de hamnade omedelbart 2:a på min "detta-gjorde-min-dag-lista"... På första plats hamnade igår Sandra!  :)  Puss



Mitt bidrag till tävlingen om världens sämsta låt skulle varit följande video, men jag kan inte förmå mig själv att kritisera japs-boy-bandet som varje gång jag ser dem får mig att skratta på riktigt! :) Lägger upp videon här i alla fall och hoppas den glädjer någon!
 


Idag har vi lagt upp en hemsida åt CitySell. jag höll på att säga ny, men det har ju av någon obegriplig anledning inte funnits någon alls... någonsin! Den är verkligen så enkel det bara går att göra en hemsida, men funktionell och det är viktigt att den finns! Just nu är det så mycket annat som hänger i luften så jag vore "la persona de inteligencia anormalmente insuficiente" om jag påbörjade nya projekt just nu!  ha ha

MUSIK!
Lägger upp en video här på Luka Bloom (från Vrije Geluiden) som jag tycker är grymt bra! Den är framför allt till Anders, Oscar och Ancie som jag tror kommer att gilla den skarpt, men vem vet!? :)



Jaha, det var allt för idag kära vänner och andra besökare! Vi hörs och ses för nu ska jag fara på teaterföreställning i Söderköping! Hej Svejs

Kommentarer
Postat av: Ancie

Det var verkligen en totalusel låt du hade hittat! Det värsta med den var nog att man inte riktigt vet om de är seriösa eller ej heller! Luka Bloom hamnar dock på en helt annan nivå. Vilken gitarrist!

2008-07-01 @ 19:57:49
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: impulsetraitor

Jag håller med. Lyssnade på låten som finns på startsidan på http://www.lukabloom.com/, och den var så fruktansvärt jag på något sätt. Detta måste undersökas närmre.

2008-07-01 @ 23:08:55
URL: http://www.impulsetraitor.com/
Postat av: Thess

Ang låten Bomba eller va den nu hette: Ja, vad ska man säga, tydligen får man göra vad som helst. Roligast var nog att inget killen sjöng/sa stämde överens med det han rörde läpparna. Suck..... :o)

2008-07-02 @ 10:56:23
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0